Sunday, March 04, 2007

Søndag.


Helgen sniker seg sakte mot slutten og det har blitt inntatt mengder med alkohol, grått noen rørte tårer, spist deilig mat og det har blitt helget så godt det helges kan i løpet av de 48 timene med helg man har til rådighet. Det er hemmeligheten med å være arbeidsledig, som jeg jo for øyeblikket er. Selvom man tilsynelatende har anledning til å hver dag gjøre hva man vil, egentlig helge hele uken, er det viktig å holde forskjellen på helg og ukedag ved like. Egg og bacon i helgen, knekkebrød i uka. Hvilket egentlig går av seg selv, med tanke på at lommeboken er så liten at den er borte. Ingen penger, men kanskje snart vil jeg atter en gang snike meg over fattigdomsgrensa. Der er det godt å være.

Ganske tung i hodet etter i går. Spiste middag hos pappaen til Pål og drakk til ganske sent. Jeg la meg på oppadgående og hadde lyst til å drikke mer mens jeg forberedte meg på å danse i søvne resten av natten. Prøvde å finstille drømmene før jeg lukket øynene men sovnet fort. Jeg har sovet tung alkoholsøvn, en sånn søvn som egentlig ikke slipper før man skal legge seg igjen etter en hel dag der man mest av alt har brukt tiden på å prøve og våkne. Sovnet med linser og våknet i dag og er blind. Blind og fyllesyk men med høy bloggemoral.

No comments: